|
|
|
|
Ustvarjalci filma Pokrajina Št.2 na premieri v Benetkah |
Del ekipe filma Pokrajina Št.2 se je v sredo v okviru 65. filmskega festivala v Benetkah udeležila novinarske projekcije, včeraj pa se za širšo javnost pripravila svetovna premiera.
V program Giornate degli Autori / Venice Days, kamor je bil sprejet Pokrajina Št.2, je izbranih le enajst filmov. Poleg slovenskega predstavnika so uvrščeni še filmi iz Italije, Francije, Belgije, Velike Britanije, Finske, Romunije, Poljske, Češke, Argentine in Šrilanke - skupaj pa devet svetovnih premier.
"Enajst različnih izrazov umetniške kinematografije. Enajst odgovorov na vprašanja, s katerimi smo obsedeni zadnjih pet let. Je še vedno prostor za "drugačno" kinematografijo? Kakšni ostajajo okviri tistih, ki ustvarjajo zunaj tržne dinamike? Kako uskladiti sveto potrebo po komunikaciji z občinstvom, ne da bi se predali poenotenju okusov in jezikov?
Od leta 2004 Venice Days, ki jih že tretje leto zapored vodi Fabio Ferzetti in se zgledujejo po sekciji Directors' Fortnight v Cannesu, po vsem svetu iščejo najodmevnejše odgovore na ta in druga vprašanja. Vendar ni treba posebej poudarjati, da Venice Days vsako leto znova pišejo zgodovino.
Letos bomo videli štiri filme iz srednje in vzhodne Evrope, kar glede na ponavljajoče se teme letošnjih filmov ni naključje. Če so se leta 2007 filmi osredotočali na vojno, konflikte in nomadstvo, v letu 2008 prevladujejo čustva, notranji konflikti in strah pred izdajo. Izdajstvo lahko izvira od zunaj ali, kar je še huje, iz nas samih. Ali celo iz preteklosti, tako kot v slovenskem filmu Pokrajina Št. 2, ki se ukvarja z napakami očetov, ki se prenašajo na otroke.
Ponosni smo, da lahko poudarimo izrazito evropsko naravnanost letošnjega izbora. Že dolgo ni bilo istočasno toliko dobrih evropskih filmov. To je dober znak: te zgodbe o begu, rasti in spremembah izvirajo iz strahov vedno bolj nezadovoljne in težavne celine. Zanimivo je tudi videti, kako so se ponovno pojavila ekscentrična in razodevajoča stališča. Mogoče dandanes odločilni elementi kinematografije niso več toliko odvisni od vizualnega stila kot od pripovednih strategij. Gre za kinematografijo, ki tvega in eksperimentira, ne toliko s tistim, kar vidimo, ampak bolj s tem, kar ni povedano - s sivimi področji, manj prepoznavnimi deli naših življenj, ki jih ni mogoče toliko nadzorovati.
To je samo nekaj prepletajočih se značilnosti Venice Days 2008. Glavna naloga, ki smo si jo zadali, vključuje predstavitev in obravnavo del, ki izražajo stanje kinematografije v današnjem svetu. Ta naloga je zelo ambiciozna: edini cilj naših izbirnih meril je ponuditi zanesljiv pregled neodvisnih, eksperimentalnih in vznemirljivih filmov, ki se ukvarjajo z raziskovanjem izstopajočih dogodkov in dramatičnih razmer raznolike sodobnosti."
Izbrani evropski film programa Venice Days prejme nagrado Label Europa Cinemas, ki filmu zagotavlja promocijo in distribucijo na 1689 pridruženih platnih (v sodelovanju s programom Media) ter pet kopij, ki jih bo za distribucijo v Italiji sponzoriral Technicolor. Vsi prvenci (skupaj s prvenci drugih sekcij) pa tekmujejo za Luigi De Laurentiis - Lion of the Future Award (nagrada lev prihodnjosti).
Vsi filmi iz programa Venice days so po zaključku beneškega festivala skupaj z izborom filmov iz drugih sekcij prikazani v Rimu "Venezia a Roma" (Venice in Rome) in Milanu "Panoramiche Milanesi" (Venice in Milan).
Zanimiva zgodba obuja tudi dogodke iz 2. svetovne vojne
Zgodba filma govori o vlomilcih Sergeju in Poldetu, ki ukradeta dragoceno sliko "Pokrajina št. 2". Sergej po naključju ukrade tudi skrivnostni dokument iz konca 2. svetovne vojne. Inštruktor prevzame izsleditev ukradene slike in dokumenta, kar sproži diabolični mehanizem preteklosti.
Izjava režiserja Vinka Möderndorferja
Film Pokrajina št. 2 je nastal iz spoznanja, da vsaka nerazčiščena preteklost, bodisi osebna ali nacionalna, pušča sledove in se neprestano vrača. Njeno vračanje vedno obremenjuje tiste nove generacije, ki s preteklostjo svojih dedov in očetov nimajo ničesar. To smo Slovenci zelo intenzivno začutili takoj po osamosvojitvi, ko smo lahko spregovorili o zamolčani preteklosti v zvezi s povojnimi poboji izdajalcev naroda. Gre za zgodbo pobojev nacističnih sodelavcev, katere je v njihovem narodnem izdajstvu podpirala tudi katoliška cerkev.
S podobnimi zgodbami so obremenjeni tudi drugi narodi. Morda ne tako zelo travmatično, saj je izvensodni poboj izdajalcev v Sloveniji povezan z dolgoletno komunistično vladavino. Zgodba pobojev kvizlingov in izdajalcev se v evropsko zavest neprestano vrača in do sedaj še nismo doživeli katarze, ki bi v arhive zgodovine dokončno pospravila travmatične dogodke. Kljub temu, da mladi rodovi nimajo ničesar z vojnami in konflikti svojih dedov in ostajajo do problematike celo brezbrižni, pa preteklost obremenjuje prav njih.
Jame iz katerih vstajajo nepokopani mrtveci so posejane povsod po Evropi. Današnjo, združeno Evropo pretresajo množična grobišča, ki jih odkrivajo po veliki balkanski moriji v devetdesetih letih. Evropa je polna zamolčanih grobov, ki so velikokrat povod za različne, tudi politične manipulacije.
Zamolčana in nereflektirana preteklost, grehi naših prednikov, blodijo med nami, še posebej zdaj, ko smo združili različne preteklosti različnih narodov, v skupno evropsko zgodovino.
Krivda očetov pada na pleča otrok.
V tem je naš čas tragičen.
Živimo v času, v katerem slepi Ojdip še vedno tava med nami.
Pisanana igralska družba
V filmu igra res pisana druščina. Nekateri se lahko pohvalijo z bogatimi izkušnjami, drugi pa šele vstopajo v filmski svet. Moške vloge zastopajo Marko Mandić, Slobodan Ćustić, Janez Hočevar, Jaka Lah, Janez Škof, Slavko Cerjak, Peter Musevski, ženske pa Barbara Cerar, Maja Martina Merljak, Alenka Cilenšek, Nataša Ninković in Štefka Drolc.
Film kmalu tudi v Sloveniji
Film se bo predvajal na Slovenskem filmskem festivalu v Portorožu v mesecu oktobru, takoj zatem pa prihaja na velika platna po vsej Sloveniji.
Uradna stran filma: http://www.pokrajina-st2.org
|
|
Spletne povezave |
|
Beneški festival |
|
Cinemania group |
|
|
|
|
|
|
|
|