|
Ču do vi to je ljubezenska zgodba med očetom in njegovima otrokoma, popotovanje konfliktnega možakarja, ki se pred smrtjo skuša pomiriti z očetovstvom, ljubeznijo, duhovnostjo, kriminalom, krivdo in minljivostjo v nevarnem podzemlju moderne Barcelone. Uxbal se skuša pobotati z ženo in se oddolžiti žrtvam svojih poslov. Zgodba se tako kot življenje konča, kjer se je pričela. Dohiti ga usoda, odrešilna pot osvetli njegovo zapuščino in očetovsko roko, ki usmerja življenje, bodisi svetlo, slabo - ali ču do vi to.
IZJAVA ALEJANDRA GONZÁLEZA INÁRRITUJA
Zgodba celovečerca Ču do vi to je odraz našega kratkega in ponižnega obstoja, ki se nam zdi kot zvezdni utrinek tik pred smrtjo. Pred kratkim sem razmišljal o svoji smrti. Kam gremo, kaj postanemo? Spomin drugih. Uxbal se sooča z naporno bitko s časom. Kaj človek stori v zadnjih dneh svojega življenja? Ali se posveča življenju ali smrti? Filmi o smrti me niso nikoli zanimali. Želel sem ustvariti zgodbo, v kateri se človek poglobi in premišljuje o življenju, ko se mu približuje neizogibna smrt.
Filme vselej posvečam svojim družinskim članom, vendar ne zato, ker so moja družina, temveč zato, ker predstavljajo razlog, vir za nastanek filma, oziroma osebe, s katerimi želim spregovoriti neposredno skozi film.
Ču do vi to je za mojega očeta in on točno ve, zakaj sem se odločil zanj.
Igralska zasedba
JAVIER BARDEM (Uxbal) s svojimi raznolikimi vlogami vselej navdušuje tako kritike kot tudi občinstvo po vsem svetu. Vrhunec je doživel leta 2008, ko je za vlogo v kriminalni drami No Country for Old Men prejel oskarja za najboljšo stransko vlogo, v isti kategoriji pa med drugim tudi zlati globus ter nagrado Screen Actors Guild. Za oskarja, tedaj v kategoriji za najboljšo glavno vlogo, se je potegoval tudi leta 2001, in sicer za izjemno igralsko delo v biografski drami Before Night Falls. Nominiran je bil tudi za zlati globus. Prislužil si je nagrado za najboljšega igralca na beneškem filmskem festivalu in nagrado Independent Spirit.
Skupno je bil sedemkrat nominiran za nagrado Goya, špansko različico oskarja. Z vlogami v filmih Dias Contados, Boca a boca, Mondays in the Sun in The Sea Inside je bil tudi uspešen. Z vlogo v slednjem je prejel nagrado za najboljšega igralca na beneškem filmskem festivalu in nominacijo za zlati globus.
Med njegove novejše vloge sodijo tiste v celovečercih Vicky Cristina Barcelona (nominaciji za zlati globus in Independent Spirit za najboljšo glavno vlogo), The Dancer Upstairs, Mondays In The Sun, Collateral, Goya's Ghosts in Love In The Time of Cholera. V njegovo filmografijo sodijo še Luna's Golden Balls, The Tit and the Moon, Between Your Legs, Dias Contados (najboljši igralec na filmskem festivalu v San Sebastianu), Mouth to Mouth, Ecstasy, Live Flesh, Dance With the Devil, Washington Wolves in Second Skin.
Javier Bardem, ki prihaja iz družine igralcev in režiserjev, se je že pri štirih letih preizkusil v španski miniseriji El Picasso. V mladosti je odigral nekaj manjših televizijskih vlog, igralske kariere pa se je resno lotil v začetku 90-ih prejšnjega stoletja, ko si je prislužil vlogo v filmu The Ages of Lulu. Po manjši vlogi v romantični drami High Heels je prepričal širše občinstvo z glavno vlogo v uspešnici Jamon Jamon, za katero je bil nominiran za najboljšega igralca na festivalu v San Sebastianu in prejel več drugih nagrad.
Pred kratkim mu je vloga Uxbala v Ču do vi to že prinesla nagrado za najboljšega igralca na filmskem festivalu v Cannesu.
MARICEL ALVAREZ (Marambra) je slovita argentinska gledališka igralka, koreografinja in učiteljica. Vloga Marambre je njena prva v celovečercu.
Eno prvih vlog je odigrala v operi Sin Voces, svojo nadarjenost pa je zatem potrjevala v produkcijah Cuerpos Viles: Museo de la Morgue Judicial [Vile Bodies], Los Murmullos [The Murmurs], Hamlet, Woyzeck, Bambiland, Dolor Exquisito [Exquisite Pain] in El Matadero [The Slaughterhouse]. Gostovala je v produkcijah La Última Noche de la Humanidad [The Last Night of Mankind] in Manifiesto de Ninos [Children's Manifesto]. Izpostaviti gre tudi gledališke uspešnice Ifigenia en Áulide [Iphigeneia at Aulis], Prometeo Olvidado [Prometheus], Luces de bohemia [Bohemian Lights] in The Mask of the Medusa.
Kot koreografinja in/ali sorežiserka se je podpisala pod projekte Red lights for Dr. Faustus, Moby Dick oder der Weisse Wal, Chacales y Árabes [Jackals and Arabs], El Matadero.5: Aullido [Howl] in El Matadero.6: Ciudad Juárez. Svoje delo je prikazala tudi na več mednarodnih festivalih, kot so Festival de México en el Centro Histórico, Riocenacontemporanea, Krakowskie Reminiscencje Teatralne, VI Festival Internacional de Buenos Aires in Encuentro Internacional.
EDUARD FERNÁNDEZ (Tito) se lahko ob mnogih odličnih gledaliških in televizijskih vlogah pohvali z vlogami v celovečercih, med katerimi je vsekakor najodmevnejša vloga Sebastiána Coponsa v akcijskem trilerju Alatriste.
Za glavno vlogo v grozljivki Fausto 5.0 je prejel nagrado Goya, to nagrado, vendar v kategoriji najboljši stranski igralec, pa je prejel tudi za vlogo v drami En la ciudad. Odlične so bile njegove vloge v filmih Los lobos de Washington, Ficcion, Obaba, El método, Hormigas en la boca, Cosas que hacen que la vida valga la pena, El Embruio de Shanghai, Smoking Room in Son de Mar.
Filmska ekipa
ALEJANDRO GONZÁLEZ INÁRRITU (režiser/soscenarist/producent) se je v vlogi režiserja in producenta izkazal že leta 2000, ko je ustvaril svoj prvi celovečerec Amores Perros, ki je bil nominiran za oskarja za tujejezični film. Filmu so sicer namenili več kot 60 nagrad, kar je bilo v svetovnem merilu največ v tistem letu.
Leta 2003 je sledila nova uspešnica, 21 Grams, kjer je znova prevzel dvojno vlogo. V njem so zaigrali Sean Penn, Benicio del Toro in Naomi Watts. Slednja sta bila nominiranca za oskarja, Penn pa je prejel nagrado žirije za najboljšega igralca na beneškem filmskem festivalu.
Maja 2006 je I?árritu zaključil svoj tretji celovečerec, Babel, s Cate Blanchet in Bradom Pittom v glavnih vlogah. V Cannesu je za svojo mojstrovino prejel nagrado za najboljšega režiserja. Film se je sedemkrat pojavil med oskarjevimi nominiranci, med drugim za najboljši celovečerec in najboljšo režijo, naposled pa je bil nagrajen za najboljšo glasbo.
Mehičan je napisal scenarij za tri kratke filme, Powder Keg (2001), Darkness (2002) in Anna (2007). Pri vseh treh je poskrbel tudi za režijo in produkcijo.
|
|
|
|