|
|
|
|
December prinaša štiri nove filmske naslove na prodajne police |
Filmski DVD je lahko izvrstno decembrsko darilo in na prodajnih policah lahko od danes dalje poiščete kar štiri nove naslove.
Stanje šoka
Stanje šoka je grenka komedija o družini, prijateljstvu, izgubljenih idealih in moči posameznika da premaga sistem.
Prvi maj 1986, Ljubljana. Kovinostrugar Peter Zmazek dobi naziv "samoupravljalca leta" v tovarni Udarnik in družbeno stanovanje. Od silnega šoka pade v stanje negibnosti, otrplosti iz katerega mu ne zna pomagati nihče. Celih deset let Peter sanja v psihiatrični ustanovi svoj komunistični raj, medtem pa razpade država, s političnim sistemom , kakor tudi njegova družina. Peter se zbudi ravno v trenutku, ko se njegova žena Marica ženi z njegovim najboljšim prijateljem Jovom. Ko se pojavi na poroki se začne grenko-sladka komedija zmešnjav, ki skozi smeh vodi junaka in gledalca skozi njegovo soočenje z modernim svetom v katerem prevladujejo prej neznana tehnologija, sumljivi poslovneži in novodobni politiki. Bo Peter uspel ponovno pridobiti svojo službo, družino in ponos katerega je bil oropan? Bo zmogel preskog v drugi svet, kot ga je poznal?
Režiserjeva izjava
Idejo za film sem dobil, ko sem pred leti po televiziji gledal reportažo o praznovanju prvega maja v demokratični Sloveniji. Dogajanje ob prazniku je bilo precej klavrno in porodila se mi je misel, kako bi na to reagiral proletarec iz prejšnjega sistema, ki je vendarle čutil ponos ob Titu, rdečih zastavah in splošnemu čaščenju kulta dela.
Iz te misli se je izluščila osnovna zgodba ter kopica komičnih zapletov. Toda moj namen ni bil samo napisati komedijo, marveč prikazati zablode, ki smo jim bili priča zadnjih dvajset let, v obdobju tranzicije. Zato film ne oriše zgolj situacije v katerem se nahajamo Slovenci, marveč poskuša zajeti izkušnjo celotnega postsocialističnega bloka. Film prihaja na filmska platna v času, ko se finančni temelji zahodne civilizacije majejo zaradi številnih finančnih malverzacij posameznikov, bank in tudi državnih ekonomij in je ponekod zaradi razočaranja in besa ljudi v zraku celo revolucija.
Je takšen kapitalizem kot ga živimo danes, še posebej mi, v državah "nove" Evrope, res najboljši? Zakaj moramo na svoji koži preizkusiti vse napake in zablode, ki so jih preživele pred nami že druge, zahodnoevropske demokracije? Smo res postali tako brezsrčni, da je edina vrednota, ki jo imamo danes finančna moč posameznika? In kje se je izgubila medsebojna solidarnost?
Andrej Košak
Dva obraza januarja
Atene, 1962. Karizmatični Chester MacFarland in njegova privlačna žena Colette preživljata počitnice v Atenah. Med obiskom Akropole jima pot prekriža grško govoreči Američan Rydal, ki pod krinko vodiča slepari mlade turistke. Ko par mladega prevaranta povabi na večerjo, Rydal, očaran nad prelepo Colette in premožnim ter prefinjenim Chesterjem, povabilo brez oklevanja sprejme. Toda zakonca MacFarland nista tisto, za kar se izdajata, in trojica se
kmalu znajde na begu, od Aten prek Krete do zakotnih ulic Istanbula.
Režijski prvenec scenarista filma Vozi! z Viggom Mortensenom, Kirsten Dunst in Oscarjem Isaacom (Llewyn Davis) v glavnih vlogah je klasično eleganten psihološki triler, prežet s hitchcockovskim suspenzom in bolj polnokrven od literarnega izvirnika, istoimenskega romana Patricie Highsmith (Tujca na vlaku, Nadarjeni gospod Ripley).
Večna ljubimca
Zgodba pripoveduje o Adamu in Evi, ranljivih in rahločutnih vampirjih, ki se ljubita že stoletja. Adam je samotarski glasbenik, ki skrit pred svetom med ruševinami sodobnega Detroita obupuje nad zatonom človeške civilizacije. Eva, razpeta med maroškim Tangerjem in svojim večnim ljubimcem, zgodovino človeštva spremlja že 3000 let in optimizem raje črpa iz narave. Oba sta omikana intelektualca, strastna ljubitelja glasbe, literature, znanosti, poslednja pripadnika stare šole. Svoj divji gon sta se naučila krotiti. Za preživetje ne ubijata. Toda zombiji – kot pravita ljudem – niso zastrupili le svojih zalog vode, temveč tudi lastno kri, ki ostaja pogoj za preživetje nesmrtnikov.
Večna ljubimca nista Jarmuschev vampirski film, kot bi morda pričakovali, pač pa je žanr le udobno obrabljen usnjeni kavč, nadvse prikladen za to filmsko meditacijo o umetnosti, vednosti, spominu, nesmrtnosti in enigmi večne ljubezni, polno hipnotičnih glasbenih vibracij, čutnih podob, značilno čudaškega humorja in pomenljivih (samo)referenc.
Divja salsa
Bruce Garrett se spopada s prekomerno telesno težo in posledičnim pomanjkanjem samozavesti, toda v njem se skriva goreče srce kralja salse. V njegovo življenje vstopi ženska, ki bo ponovno zanetila njegovo latinsko strast. Plesni spektakel v soju žarometov se lahko prične - Nick Frost JE Divja salsa.
Leto 1987. Trinajstletnemu Bruceu Garrettu, izjemno nadarjenemu plesalcu, se obeta prepričljiva zmaga na britanskem mladinskem prvenstvu v salsi. Nihče ne dvomi o njegovi uspešni karieri, a neke usodne noči zaradi čudaškega dogodka v celoti izgubi samozavest in njegovo življenje ubere povsem drugačno pot.
Petindvajset let pozneje je Bruce, potem ko je potlačil svoje mladostniške sanje, brez kakršne koli kondicije, nepriljubljen in odrinjen. Šele Julie (Rashida Jones), njegova pametna, zabavna, predvsem pa čudovita nova šefica iz ZDA, ga prisili, da se zamisli nad svojim dolgočasnim, hladnim življenjem. Vendar ji ne seže do kolen, poleg tega pa nima nikakršnih možnosti proti svojemu sodelavcu Drewu (Chris O’Dowd), spogledljivcu in alfa samcu, ki divje osvaja Julio. Vse to je več kot dovolj, da Bruce ponovno izgubi vsakršno upanje. Ali mu lahko povrnejo voljo njegova zvesta sestra (Olivia Colman), plesni učitelj iz otroštva (Ian McShane) in nori amaterski plesalec salse (Kayvan Novak). Ali lahko v njem prebudijo plesno strast, dolgo izgubljeno zagrizenost in mu pomagajo osvojiti ljubezen njegovega življenja?
|
|
Cinemania group |
|
|
|
|
|
|
|
|