|
|
|
|
Koprodukcije v povprečju trikrat bolj gledane kot nacionalna produkcija |
Zanimiva novica prihaja iz Evropskega avdiovizualnega observatorija (EAO). Institucija, ki zbira podatke o gledanosti filmov v kinematografih na področju EU, je med leti 2001 in 2007 analizirala gledanost več kot 5000 filmov v dvajsetih evropskih državah.
Ugotovili so, da imajo filmi, nastali v koprodukciji med producenti iz večih držav približno trikrat višjo gledanost kot pa filmi, ki so nastali s sredstvi, zbranimi samo v eni državi (t.i. ´nacionalni filmi´). Razlogi za tako očiten razkorak v popularnosti koprodukcijskih in nacionalnih filmov so po besedah analitikov EAO naslednji:
- Koprodukcijski projekti imajo ponavadi višji budget filma in bolj atraktivno produkcijsko vrednost, kar privlači večje občinstvo.
- Pri višjih budgetih se prej pojavi tendenca po snemanju filma v angleščini, s čimer ima film večjo možnost kino distribucije v Veliki Britaniji.
- Velik vpliv na uspeh filma ima tudi dejstvo, da imajo producenti koprodukcij boljši dostop do velikih evropskih TV mrež in distributerjev, kar poveča možnost distribucije filma v večih državah.
- Poleg tega je pomemben tudi izbor igralske zasedbe; najboljša formula je kombinacija najemanja mednarodno prepoznavnih imen in lokalnih zvezd, kar spet poveča atraktivnost filma pri občinstvu.
Omenjeno analizo bi lahko vzeli v zakup tudi snovalci slovenske filmske politike, kjer so koprodukcijski filmi vedno v senci nacionalnih filmov, vsaj kar se financiranja s strani Filmskega sklada RS tiče.
|
|
Spletne povezave |
|
Filmski sklad RS |
|
Cinemania group |
|
|
|
|
|
|
|
|